HeartMath i din skole

pre-teens

På skoler kan hjertemeditation med stor fordel bruges til at nedsætte det generelle stressniveau hos både elever og lærere, samt øge børnenes fokuserings- og indlæringsevne. Hvorfor ikke starte med at lære børnene hvordan man lettest finder roen og dermed udnytter hele sit potentiale – inden man begynder undervisningen?

For de lidt ældre elever kan eksamensangst være årsag til stor bekymring. Her kan HeartMath hjælpe med at fjerne uroen og frygten for ikke at kunne præstere – og derigennem forbedre eksamens-resultaterne.

Lærergruppen oplever som mange andre i disse år et øget arbejdspres samt stadig stigende krav fra forældre og elever om overskud og rummelighed i hverdagen. Ved brug af HeartMath, viser resultater bl.a. en gennemsnitlig forøgelse af den psykiske modstandskraft på 18% samt en reduceret følelse af tidspres på gennemsnitlig 17%.

Jeg har bl.a. arbejdet med Endrupskolen i Fredensborg de sidste tre år. Her har 3. klasserne, via HeartMath biofeedback og flere af HeartTeam’s teknikker, fået udviklet deres evne til at fokusere, forøget deres indlæringskapacitet og ikke mindst fået forbedret deres relationer til andre. Mange af børnene oplever også at have fået en indre ro, de ikke tidligere har kendt til.

HeartMath i din virksomhed

meditation_at_work

Et HeartMath forløb forbedrer medarbejdernes evne til at performe, til at holde fokus, være kreative, gladere og venligere overfor kollegerne. Når indre lederskab – forstået som evnen til at kunne administrere egne følelser, energier og tanker, er naturligt integreret, vil medarbejderne opleve større mening og føle mere ansvar, både for sig selv, kollegerne og virksomheden. Konsekvensen af dette er en styrkelse af motivation, kvalitet og tilfredshed i jobbet, som på den lange bane minimerer sygefraværet.  Kort sagt – en forøgelse af livskvaliteten. Ikke blot i arbejdslivet, men også i privatlivet.

I mange virksomheder er stress og sygemeldinger i stigende grad en udfordring, der har store menneskelige og økonomiske omkostninger. Ikke bare for den enkelte, men for hele virksomheden. Et HeartMath forløb for medarbejderne kan være med til at gøre forskellen, når I har fokus på at opbygge vedvarende arbejdsglæde og trivsel, nedbringe sygefraværet og øge effektiviteten på den gode måde i.

HeartMath når du dyrker sport

 

Atleter verden over, fra OL deltagere til professionelle udøvere, indenfor golf, fodbold, ishockey, fodbold, håndbold mm. har igennem mange år brugt HeartMath til at booste deres performance og til at kontrollere deres psyke når det virkelig gjaldt. Allan Nørregaard og Peter Lang, som sikrede sig en bronzemedalje i 49’er sejlads, havde brugt HeartMath op til OL i London i 2012 for at stabilisere deres psyke.

Sportsfolk, der arbejder med både deres fysik og med deres mentale og følelsesmæssige tilstand, er mange skridt foran konkurrenterne når det gælder om at være i the zone og peak performe. Det er nemlig vores følelsesmæssige tilstand, langt mere end vores kognitive tænkning, der er afgørende når det gælder optimal performance. De klassiske, psykologibaserede udviklingsprogrammer for sportsfolk er virksomme når det handler om at påvirke tankerne. De tager dog ofte ikke højde for den forbindelse, der er imellem følelser, fysik og performance, der er så kritisk, når det gælder om at være den der står øverst på sejrsskamlen.Preparing for Swimming

Forskningen viser, at den tilstand der kaldes coherence – en tilstand hvor interaktionen imellem hjertet, hjernen og nervesystemet synkroniseres, er ekstremt virksom, ikke mindst når det gælder sportspræstationer. Denne tilstand kan måles, trænes og vedligeholdes ved at bruge HeartMath’s prisvindende biofeedback teknologi. Coherence tilstanden gør topidrætsudøvere i stand til at øge såvel koordinationsevne som de motoriske færdigheder, timing samt beslutnings- og tænkeevne.

I Danmark bruger Team Danmark HeartMath til restitution. 

Se klippet fra DR Sporten i november 2011, hvor Team Danmark fortæller om hvordan de bruger HeartMath:

Updating…
  • Ingen produkter i kurven.