Biofeedback meditation med Inner Balance Sensor fra HeartMath mod angst, stress og andre belastninger – eller når du bare vil lære at meditere.

 

 

Har du svært ved at følge med og overskue hverdagen? Har du symptomer på angst, der forhindrer dig i at leve livet fuldt ud? Oplever du stress, er du deprimeret – eller har du bare levet livet i overhalingsbanen så længe, at din krop begynder at reagere? Så er der stor sandsynlighed for, at dit nervesystem er på konstant overarbejde og at du har brug for hjælp. De fleste af mine klienter har symptomer på angst, stress, depression, fobier, eller andre ting, der dræner både deres psykiske og fysiske system.

 

Stort set alle mine klienter oplever lindring af deres symptomer, allerede efter første session med HeartMath’s biofeedback meditation.  Hvis du længes after at komme tilbage til at leve et liv – ikke kæmpe en daglig krig – så er det nu du skal læse videre.

 

Hvad er HeartMath biofeedback?

Under biofeedback træningen benytter man en lille øre-sensor (Inner Balance Sensor), der kobles til en iPhone eller en iPad via en gratis app. App’en viser konstant, hvordan dine tanker og følelser påvirker din hjerterytme og om du er i psykisk balance eller ubalance. Herefter guides du ind i en tilstand, hvor en kombination af åndedrætsteknik og et bestemt følelsesmæssigt fokus, får nervesystemet til at falde helt til ro. Det er denne tilstand af indre fred dit nervesystem har “glemt” – og som skal genoprettes.

 

Den moderne teknologi hjælper dig altså til at finde den ro inden i, der er så svær at opnå selv. Sensoren fra HeartMath er et tilbud til helt almindelige mennesker om at bruge biofeedback på en videnskabelig baseret, målbar og effektivt måde.

Biofeedback1

Der er håb og hjælp at få – uden medicin

Du vil opleve, at dine symptomer hurtigt begynder at lette, din søvn forbedres – og din hverdag bliver mere overskuelig. Af de klienter der har committet sig fuldt ud til træningen – har ganske få angstanfald eller stress sammenbrud efter den indledende behandling er startet.

 

Det betyder ikke at angsten eller stressen forsvinder 100 % med et trylleslag – men tilstanden bliver venligere og mere omgængelig at leve sammen med. HeartMath’s biofeedback meditation er medicinfri behandling. Er du allerede medicineret, skal du fortsætte i samråd med din læge. Langt de fleste kan dog hurtigt trappe ud af medicinen, men KUN efter anvisning fra egen læge.

 

Man skal nyde før man kan yde

Jeg arbejder målrettet med biofeedback terapi ved hjælp af Inner Balance Sensor fra HeartMath. Det giver dig nemlig mere ro med det samme. Du kan vælge at træne selv og købe din egen Inner Balance Biofeedback Sensor fra HeartMath i vores Webshop. Du kan også læse videre her, hvis du har brug for hjælp i forbindelse med angst, stress, depression, fobier – eller andre ting, der dræner dit system:

 

En belastet hjerne kan ikke lære nye ting. Den kan ikke tænke strategisk, kreativt eller fremadrettet – og kan derfor i princippet heller ikke modtage terapi eller coaching. Det handler om overlevelse – og når man er i overlevelse, kan man ikke samtidig udvikle sig. Sammen med dig, arbejder vi derfor i første omgang på at få lindret dine symptomer på overbelastning og få afbalanceret dit nervesystem.

 

Først derefter arbejder vi med at kigge på hvordan dine tanker og følelser spænder ben for at dit liv kan udfolde sig optimalt – og på at få etableret nye strategier og indsigter ift. fremtiden. Her arbejder jeg med metakognitive værktøjer, som du kan læse mere om her.

 

Når du og dit nervesystem er faldet til ro, din krop arbejder mere normalt, og du kan tænke klart, begynder arbejdet med at kigge fremad.

 

Under dit forløb skal du derfor træne hjertemeditation med en øre-sensor (Inner Balance Sensor) 1-2 gange daglig i 10 minutter af gangen. Det er ren flødeskum for dit nervesystem. Meditationsformen er helt enkel – og alle kan lære det.

 

Et normalt forløb vil strække sig over 5 til 8 behandlinger. Behandlingen er en kombination af samtaler, øvelser og meditation. Det foregår uhøjtideligt og med en god portion humor.

 

Du kan enten købe din egen Inner Balance Sensor til iPhone eller iPad (se vores Webshop) eller låne en under forløbet.

 

Med udstyret får du direkte feedback på om du mediterer korrekt, og opnår derfor hurtigt resultater, der giver ro og aflastning i hele nervesystemet.

 

Hvor ofte?

Du skal bruge din Inner Balance Sensor 1-2 gange i 10 minutter om dagen, 5-7 dage om ugen i starten. På denne måde opbygger du i løbet af kort tid psykisk modstandskraft og vil hurtigt få en oplevelse af bedre balance, mindre stress og større restitution i hverdagen. Efter kort tid kan du nedsætte frekvensen til én gang om dagen.

 

Når vi mediterer regelmæssigt – opøver vi evnen til at holde fokus og koncentration. Vi tænker mere kreativt, vi styrker vores immunforsvar, sover bedre og påvirker generelt vores nervesystem i positiv retning.

 

Vil du vide mere om HeartMath biofeedback meditation? Så kan du læse mere HER

Lider du af angst, så læs mere HER

Lider du af stress, så læs mere HER

Updating…
  • Ingen produkter i kurven.